Een betere klantervaring met narrowcasting

Door middel van narrowcasting kunt u klanten voorzien van informatie, waardoor ze begroet worden in uw bedrijf en gelijk de juiste informatie krijgen. Denk bijvoorbeeld aan het tonen van het dagmenu op een groot scherm, zodat uw gasten gelijk weten wat het menu van de dag is. Ook kunt u interactieve data weergeven, bijvoorbeeld of er nog plek is in uw restaurant. Er zijn verschillende soorten narrowcasting, waarbij de variant digitale bewegwijzering het bekendst is. Door middel van een scherm geeft u aan waar de klant heen moet, zodat hij snel zijn weg kan vinden. Ook kunt u een commerciële boodschap meegeven aan de klant. Steeds populairder wordt een interactieve variant, waar de klant zelf mee kan doen door middel van een touchscreen of touch panelen. Zo kan de boodschap worden aangepast op de klant die binnenkomt en wordt de boodschap persoonlijker.

Externe communicatie met narrowcasting

Meestal wordt narrowcasting gebruikt om klanten die uw bedrijf binnenkomen van informatie te voorzien. Dat kan natuurlijk statische informatie zijn, zoals bewegwijzering of andere informatie. Maar het is ook mogelijk om de informatie die wordt weergegeven aan te passen op de klant die binnen komt. Dat kan door de klant een touchscreen aan te bieden, waar hij zelf de informatie kan aansturen die op het scherm komt. Maar ook voor u levert het interessante informatie op over de klant. Ook is het mogelijk om de klant te herkennen die binnen komt, zodat u nog beter de informatie kan aanpassen.

Interne communicatie

Intern kunt u ook informatie doorgeven, denk bijvoorbeeld aan de jaarcijfers. Met schermen in uw bedrijf is het mogelijk om dit snel en makkelijk te verspreiden in uw bedrijf en het onder de aandacht van uw medewerkers te brengen. Ook kunt u activiteiten bekend maken, reserveringen van bedrijfsruimtes of actuele verkeersinformatie.

http://www.leferinkdocumentworks.nl/oplossingen/slimme-software-oplossingen/narrowcasting/