Hoe Web Studio in 4 stappen het aantal applicaties met 2,5 keer en de gemiddelde check verhoogde

website bureau  

Internetmarketingtools zijn als een groot sportteam (stel je een teamspel voor)? Als een speler “het spel overneemt”, dan laat het resultaat van het spel vaak te wensen over, hetzelfde geldt voor de instrumenten. We weten allemaal dat teamwerk constante interactie en goed gecoördineerd spel vereist, alleen dan kun je synergie krijgen en goede resultaten behalen.

Het probleem is dat de marketing van de meeste bedrijven zich richt op een bepaalde functie of tool. De tools zijn het op geen enkele manier met elkaar eens – ze werken niet in een team, daarom vervullen ze niet de HOOFDtaak – verkoop. Het lijkt erop dat aan elk instrument afzonderlijk tijd wordt besteed, maar het rendement is vrij onbeduidend.

Stel je voor dat je in deze situatie een coach bent, je moet het meeste uit je team van tools halen – het aantal of de hoeveelheid verkopen verhogen. Daarom moet internetmarketing alomvattend zijn.

Stel je voor dat je in deze situatie een coach bent.

Laten we bijvoorbeeld het podium betreden wanneer de gebruiker uw site al heeft bezocht (ongeacht hoe u hem hebt aangetrokken), uw verdere taak is hem om te zetten in een klant. Het lijkt erop dat de taak eenvoudig is, omdat de gebruiker ons al heeft gevonden, wat betekent dat hij al de helft van onze klant is. In dit stadium opereren veel marketeers op verschillende manieren. Iemand maakt een mailinglijst voor iedereen op een rij, iemand geeft kortingen aan alle gebruikers, iemand doet niets, etc. Dit is waar het omslagpunt optreedt, wat u 80-90% van verloren klanten en gederfde winst kan kosten. 80-90% – gemiddeld verlaten zoveel bezoekers de site zonder de gerichte actie te ondernemen.

Als u weet wat elke gebruiker op uw site doet, dan begrijpt u wat voor hem interessant is en hoe hij kan worden overgedragen aan een klant. Daarom hebben we e-CRM (kennis van de acties van elke gebruiker op de site) gecombineerd met de belangrijkste tools van internetmarketing: een online consultant voor de site, e-mailnieuwsbrieven en pop-ups.

Situatie: Bezoekers bezoeken de site, lezen verschillende informatie, maar de meesten sturen nooit een aanvraag.

Oplossing: personaliseer de communicatie met elke gebruiker. Definieer een gebruikerssegment, toon een pop-up, maak een mailing van 3 brieven, doe een bod en automatiseer dit proces.

Stap 1 – Gebruikerssegmentatie.

Dat niet alle bezoekers een sollicitatie sturen is normaal, omdat velen bestuderen nog informatie en maken keuzes. De meeste gebruikers hebben hulp nodig en begeleiden hen naar een aankoop, maar om dit te kunnen doen, is het belangrijk om elke gebruiker, hun motieven en interesses te kennen. Omdat we weten wat gebruikers doen, kunnen we ze automatisch in specifieke segmenten verdelen en met elk afzonderlijk verder werken.

Mee eens, over wat voor efficiëntie kunnen we praten als we het ‘proppen’ met inhoud over SaaS-services of hoe we een webinar moeten organiseren. Wat heb je eraan? Het zou interessant zijn voor andere segmenten, maar niet voor hem. In dit geval zal hij nooit bij ons durven kopen.

Onthoud dat dit iedereen is overkomen: u registreert zich voor een dienst en u begint meteen vol te lopen met mailings die voor u niet relevant zijn. Wat zeg jij? Persoonlijk zal ik mij onmiddellijk uitschrijven, anders negeer ik dergelijke brieven.

In feite is dit een constante fout van de meeste marketeers. Ze lanceren dezelfde campagnes en oplossingen voor alle gebruikers (features, tools, teksten, enz.). Mensen zijn geen klonen, dus u moet weten wat hen interesseert – houd het gebruikersgedrag op uw site bij.

Stap 2 – Leads verzamelen met gepersonaliseerde berichten.

We weten al tot welk segment de gebruiker behoort en gaan ervan uit hoe hij tot aankoop kan worden gebracht.

Als de bezoeker tot nu toe geen e-mail heeft achtergelaten, moeten we deze vanwege nuttige inhoud weten om deze om te zetten in een client. Om dit te doen, hebben we een automatisch pop-upvenster opgezet waarin we u aanraden uw e-mail achter te laten. Bijvoorbeeld voor het ontvangen van nuttige artikelen over het maken of promoten van webwinkels. Deze aanpak is zeer effectief bij het genereren van leads, omdat stelt u in staat contacten van potentiële klanten te krijgen zonder opdringerige advertenties te gebruiken.

In dit geval is de conversie naar de linker e-mail bijna 35%. Dit is een opmerkelijk resultaat als je bedenkt dat het gemiddelde e-mailverzamelingspercentage voor een pop-up meestal tussen de 15-25% ligt.

Als u het adres van de gebruiker niet heeft, zal ons artikel over hoe u een bezoeker kunt converteren als u zijn e-mailadres niet kent, u helpen.

Stap 3 – per e-mail met de gebruiker werken

Verder wordt automatisch een ketting van 3 brieven met voordeel (trigger-mailings) naar de mail van de gebruiker gestuurd.

Het idee voor 3 brieven kregen we van Neil Patel, oprichter van KISSmetrics. Hij zegt dat in de meeste gevallen een gebruiker 3 e-mails of 3 artikelen leest, genoeg is om de waarde van uw product te begrijpen en uw klant te worden.

Het is duidelijk dat dit cijfer sindsdien voor verschillende markten zal verschillen het besluitvormingsproces kan verschillen.

De beste e-mailnieuwsbrieven van tegenwoordig bevatten op zichzelf bijna geen advertenties, geven de gebruiker een voordeel, laten zien dat u een expert bent en hij komt naar u toe. Het is voldoende om de statistieken te volgen en verschillende varianten van letters te testen.

Deze serie artikelen test de interesse van gebruikers en “verwarmen” ze (leiden tot een aankoop). Daarna verstuurt u uw voorstel.

Stap 4 – finishing touch en samenwerken met de klant.

Een aantal gebruikers begint al contact op te nemen met het bedrijf voordat ze de laatste brief van de keten ontvangen. Voor het overige komt de “Verkoopbrief” in beeld, die speciale arbeidsvoorwaarden biedt als de lezer binnen 30 dagen contact opneemt met het bedrijf.

Als gevolg hiervan reageren veel gebruikers rechtstreeks vanuit de e-maillijst (schrijven naar het bedrijf). Zo’n bericht komt naar de operator in de chat, die alle informatie over de gebruiker ziet (welke letters hij leest, tot welk segment hij behoort, enz.). Met deze informatie doen operators een persoonlijke verkoop met minimale inspanning. In dit stadium zijn de meeste gebruikers klaar om een ​​bestelling te plaatsen, de operators helpen hen hier gewoon bij.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/