Online marketing is een soort containerterm voor diverse activiteiten ter promotie van een merk of product op het internet. Onderwerpen die daaronder vallen en dus horen bij de werkzaamheden van een online marketing bureau zijn;
Maar ook andere werkzaamheden die wat minder bekend zijn kunnen worden uitgevoerd woord een online marketing bureau. Voorbeelden daarvan zijn; het helpen ontwikkelen van een Why How What oftewel Golden Circle van Simon Sinek voor een specifiek merk of organisatie. Maar ook het uitvoeren van online reputatie management als een bedrijf last heeft van veel negatieve publiciteit of slechte reviews.
Zoekmachine optimalisatieZoekmachine optimalisatie (SEO) is het optimaliseren van de website op gebied van techniek en content en het verhogen van de autoriteit d.m.v. linkbuilding van een website om deze hoger te laten ranken op relevante zoekwoorden. Deze werkzaamheden worden uitgevoerd door een SEO specialist of een gespecialiseerd SEO agency.
Zoekmachine adverterenSEA is het betaald adverteren in de zoekmachines. Het voordeel van SEA boven SEO (hoger ranken in de organische zoekresultaten) is dat het veel sneller tot resultaat kan leiden omdat jein principe met 48 uur bovenaan in Google kan staan. Het nadeel van SEA is dat het niet duurzaam is dus als je er mee stopt ben je terug bij af.
Conversie optimalisatieConversie optimaliseren is niet zozeer zorgen voor meer bezoekers maar wel zorgen dat de bezoekers van je website meer actie ondernemen. Welke actie dat dan is is afhankelijk van je eigen voorkeur, website en organisatie. Dat kan zijn; meer kopen, zich aanmelden voor een nieuwsbrief, of een offerte aanvragen.
Social media management en content marketing spreken min of meer voor zich. Maar hierna nog een korte toelichting op online reputatie management en de Golden Circle.
Online reputatie managementHiermee zorgt een online marketing bureau dat negatieve berichten in de zoekresultaten naar beneden gedrukt worden door eigen pagina’s of sociale kanalen. Dan kan door optimalisatie van die pagina’s en linkbuilding.
The Golden CircleDit is een concept van Simon Sinek dat heel goed gebruikt kan worden om als merk of bedrijf te bepalen wie je bent en waar je voor staat. Dat doe je door antwoord te geven op de vragen Why, How en What.
|