Eurprivacy.nl
Image default
Marketing

Wat is SEO en hoe kan jouw bedrijf hiermee geholpen worden?

Wat is SEO?

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. SEO is het proces waarbij stappen worden ondernomen om een ​​website of stukje inhoud hoger te laten scoren in Google.

Het belangrijkste verschil tussen SEO en betaalde advertenties is dat SEO een ‘organische’ ranking inhoudt, wat betekent dat je niet betaalt om in die ruimte te zijn. Om het een beetje eenvoudiger te maken, betekent zoekmachine optimalisatie het nemen van een stuk online inhoud en het optimaliseren ervan zodat zoekmachines zoals Google het bovenaan de pagina tonen wanneer iemand naar iets zoekt.

Bekijk het vanaf deze kant. Wanneer iemand ‘veganistische lasagne’ intypt in Google, is hij waarschijnlijk op zoek naar een recept, ingrediënten en instructies om het te maken. Als je een artikel zou schrijven over het maken van vegan lasagne, zou je willen dat mensen jouw recept vinden. Om ervoor te zorgen dat iedereen het kan vinden, moet je boven alle andere websites staan ​​met recepten voor veganistische lasagne. Het is niet eenvoudig, maar dat is waar SEO-marketing om draait.

Laten we het nog verder opsplitsen: de meeste online zoekopdrachten beginnen met een zoekmachine zoals Google. Sterker nog, 75 procent van die zoekopdrachten begint op Google. Om beter te begrijpen hoe je jouw iinhoud hoger in de zoekmachines kunt ranken, moet je eerst begrijpen hoe zoeken werkt.

Het uiteindelijke doel van dit artikel is om jou te helpen de ins en outs van zoeken te begrijpen, zodat je jouw inhoud kunt optimaliseren om hoger op Google te scoren en meer aandacht te krijgen voor uw berichten.

Wat is SEO nog meer? Lees er hier alles over. 

Hoe zet ik SEO in voor mijn bedrijf? 

Er zijn veel manieren om SEO uit te besteden zonder al te veel geld uit te geven. 

Veel ondernemers zijn van mening dat het inhuren van een SEO-bedrijf duur is, maar dit is verre van waar. 

Elk geld dat wordt uitgegeven aan SEO en digitale marketing moet als een investering worden beschouwd en moet, net als elke andere investering, een duidelijke ROI hebben.

Je kunt SEO uitbesteden en geld weggooien, wanneer je:

  • het verkeerde bedrijf inhuurt;

  • de verkeerde doelen instelt;

  • geen duidelijke visie hebt over wat je online wilt bereiken. 

Om te slagen met SEO, moet je een solide SEO-plan hebben met specifieke doelen. 

Het is niet zoals bij elke andere opdracht waarbij de uitbesteder binnenkomt, het werk doet en gaat.

Als je dit project daarentegen toewijst aan een betrouwbaar SEO-bedrijf en duidelijk gedefinieerde doelen stelt, dan zijn de voordelen voor jouw bedrijf veel meer dan de gemaakte investering.

Laten we hieronder kijken hoe je jouw SEO op de juiste manier kunt uitbesteden om de gewenste resultaten te krijgen.

  1. Vind een betrouwbaar SEO-bedrijf

  2. Kijk naar het grote geheel en niet alleen naar SEO

  3. Stel meetbare doelen in

  4. Akkoord gaan over een actieplan

  5. Monitor de voortgang op maandelijkse basis

  6. Begin met een laag budget en breid uit op basis van ROI

  7. Probeer interne SEO-vaardigheden op te bouwen

Benieuwd naar welk SEO-bureau jou verder kan helpen? Lees het hier.

http://ralfvanveen.com

Gerelateerde artikelen

Reclame in de lucht werkt

Wat is een auto wrap en waarom wil je er een voor je bedrijfswagen?

Een event bureau nabij Amsterdam: PR voor elk budget