Eurprivacy

Wat is een auto wrap en waarom wil je er een voor je bedrijfswagen?

Je hoort wel vaker dat mensen een ‘auto wrap’ nemen, gewoon omdat ze het mooi vinden of om hun auto mee te bestickeren en zo reclame te maken voor hun (eigen) bedrijf. Maar wat is een auto wrap nu eigenlijk? Wat is het verschil met een sticker plakken op je auto? En waarom zou je dat willen? Levert op deze manier reclame voor je bedrijf maken nou echt iets op? In dit artikel geven we antwoord op al deze vragen, zodat jij een weloverwogen beslissing kan nemen of een auto wrap bij jouw (zakelijke) doelstellingen past.

Wat is een auto wrap precies?

Een auto wrap is een hoogwaardig, water- en vuilafstotend folie dat strak om de carrosserie van je auto heen wordt getrokken. Een professioneel reclame bedrijf levert een strak resultaat af, zonder luchtbellen, loszittende hoekjes of niet op elkaar aansluitende onderdelen. Let hier ook altijd zelf op wanneer je de auto op gaat halen. Het maakt namelijk het verschil tussen een representatieve auto en een bestickert rommeltje.

Wat is het verschil tussen een wrap en je auto bestickeren?

Met een volledige auto wrap wordt de auto helemaal ingepakt in folie. Daarna worden de openingen voor de ruiten, lampen en deuren er vakkundig uitgesneden. Het resultaat is een strakke nieuwe coupe voor je auto. Bij een auto bestickeren wordt vaak het aanbrengen van een gedeeltelijke wrap bedoeld. De auto wordt gewrapt in de bedrijfskleuren met bijvoorbeeld op de deuren alleen de naam of het motto van het bedrijf.

Waarom wil je dit?

Er zijn meerdere redenen waarom een volledige auto wrap een goed idee is. Allereerst creëer je er een unieke look mee want je hebt veel meer mogelijkheden in kleuren en patronen dan wanneer je de auto over laat spuiten. Ten tweede is een auto wrap laten ontwerpen en aanbrengen veel goedkoper dan een bezoek aan de spuiterij. Een goed reclamebureau uit Zeeland helpt je bij het maken van het ontwerp en brengt de auto wrap vervolgens aan op de auto.

Ten derde bescherm je met een volledige auto wrap de lak van je auto, wat de verkoopwaarde weer ten goede komt. Pas wel op bij een gedeeltelijke bestickering. Hierbij kan verkleuring optreden tussen het gedeelte dat zich onder de stickers bevindt en het deel dat niet bedekt wordt.

Tot slot is een auto wrap voor promotiedoeleinden interessant omdat je, in tegenstelling tot promotieacties op internet, radio of tv maar één keer geld uit hoeft te geven en je boodschap toch dagelijks door talloze mensen wordt gezien.