Eurprivacy

Online is het nieuwe winkelen!

De onlinebeweging is al een langere tijd aan de gang en wordt nu gigantisch versneld door het Corona virus. Veel ondernemers zijn nu online heel erg actief en timmeren goed aan de weg. Je kan wel stellen dat als je nu nog helemaal moet beginnen met jou bedrijf online op de kaart te zetten, dat je eigenlijk al wel een beetje aan de late kant bent. In dit artikel vertellen we je meer over online marketing en hoe je hier je klanten kan bereiken.   

Een webshop ja of nee?

Een webshop kan voor veel bedrijven een extra inkomstenbron zijn. Wel is het handig om van tevoren te bekijken waar je aan begint. Het is namelijk niet zo dat als je een professionele website laat maken, dat deze ook gelijk goed gevonden wordt in zoekmachines als Google en als je hier extra geld mee wilt verdienen; dan is dat wel key!

Hoe kan je onderzoeken waar je aan begint en hoeveel concurrentie er is?

Er zijn veel tools die je kan gebruiken om te kijken of er veel gezocht wordt naar jouw product en hoeveel concurrentie er online te vinden is. Deze concurrentie groeit gigantisch doordat nu iedereen de waarde van online marketing begint in te zien! Deze tools zijn heel handig, alleen je moet wel weten waar je naar moet zoeken anders kom je nog geen steek verder! Online marketing bedrijven weten precies waar ze alles kunnen vinden. Mocht je toch eerst zelf aan de slag willen dan kan je de volgende tools onderzoeken:

–        Mozbar

–        Ubersuggest

–        Ahrefs

–        Semrush

Waar je op moet letten zodra je begint met zoekmachine marketing

Zoals je al eerder kon lezen gaat de onlinebeweging in sneltrein doordat iedereen zoveel mogelijk thuis moet blijven. Dit om COVID-19 de das om te doen. Dat betekent dus meer concurrentie, een hogere moeilijkheidsgraad en meer behoefte aan expertise!

De punten waar je op moet letten bij zoekmachine marketing:

–        Domein en pagina autoriteit van je concurrenten

–        Domein en pagina autoriteit van je eigen website

–        Techniek achter je website

–        Hoe kwalitatief is je content

–        Welke zoekwoorden zijn belangrijk voor jou bedrijf

–        Welke zoekwoorden zit er minder concurrentie op

Dit zijn de eerste zaken waar je naar kijkt en vanuit daar kan je verder. Zorg dat je niet gaan inzetten op zoekwoorden met gigantische zoekvolumes! Daar zitten vaak ook de meeste concurrenten op. Ga voor laag hangend fruit en creëer eerst wat bezoekers op je website, zodat je vanuit daar verder kan bouwen. Google ziet het namelijk als je al bezoekers ontvangt en daardoor wordt je gelijk al belangrijker. Hoe meer bezoekers op je website hoe hoger je autoriteit online gaat worden!

https://allinone-media.nl