informatief artikel over Wehkamp reviews en ervaringen Wehkamp: eerste postorderbedrijf van NederlandIn 1952 opende Herman Wehkamp zijn postorderbedrijf, dat hij vernoemde naar zijn eigen achternaam. Het woonmagazijn bevatte voornamelijk matrassen en bedtextiel die werden aangeprezen door middel van advertenties in de radiogidsen of damesbladen uit die tijd. Ook in de krant verscheen nog wel eens een advertentie. De klant had de mogelijkheid per post een bestelling te plaatsen, waarna de bestelling – ook weer via de Nederlandse posterijen – werd bezorgd. Mechanisch klantenbestandDe kracht van het woonwarenhuis schuilde al vanaf het begin in een groot mechanisch klantenbestand. Zo kreeg iedereen die iets bestelde direct een klantnummer dat bij een volgende bestelling kon worden ingevuld om zo bestellingen makkelijker te kunnen verzenden. Dit leverde een groot, maar compleet klantenbestand op, dat de basis van het succes van het postorderbedrijf heeft gelegd. Net als de mogelijkheid om in termijnen te kunnen betalen. Overname en nog meer groeiEind jaren 60 van de vorige eeuw verkocht Herman zijn bedrijf aan een Engelse holding, overigens met behoud van een Nederlands bestuur. De overname betekende nog meer groei, want naast bedtextiel en matrassen, kon men ook kleding, huishoudelijke apparaten, speelgoed, woonaccessoires en audio apparatuur aanschaffen. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een begrip in Nederland. De catalogusZo werd er meerdere keren per jaar reikhalzend uitgekeken naar de nieuwe catalogus met seizoensmode. De dikke gidsen vielen werkelijk met een plof op de mat, waarna het hele gezin kon gaan bladeren door de nieuwste trends. In eerste instantie verkocht Wehkamp kleding van het eigen merk, maar naar gelang het bedrijf groeide, kon zij ook kleding van andere merken gaan verkopen, zoals Tommy Hilfiger, Mango of A Fish Named Fred. Whkmp’s own is overigens nog steeds een groot en populair merk. De catalogus op de mat is overigens nagenoeg verdwenen en heeft plaats gemaakt voor een nog dikkere online catalogus. Revolutie in bestellenAllereerst werd er altijd via postkaarten besteld. Deze werden bijvoorbeeld bij de catalogus gevoegd, zodat je je bestelling kon invullen. Meestal waren de kaarten voorbedrukt met je klantnummer. In 1985 ontketende Wehkamp een revolutie in het bestellen via postorderbedrijven met het introduceren van een voice-response systeem, waarbij je de bestelling kon doorbellen met ‘Jimmy’, of te wel de computer. Wil je nu iets bestellen bij het warenhuis, dan kun je ook gemakkelijk online terecht. Ervaringen met het online warenhuisErvaringen met wehkamp zijn er veel. Zo zijn er zowel positieve als negatieve reviews en ervaringen te vinden. Ook kan het zijn dat klachten voorkomen. Of je nu op zoek bent naar Wehkamp kleding, audio, witgoed, speelgoed, lingerie, parfum, woonaccessoires, meubels, slaapkamers, sportproducten of zelfs dingetjes voor je tuin: je kunt het in het online woonwarenhuis vinden. En dat maakt het zo een leuk bedrijf om iets te bestellen. Bovendien is het bestellen via de website heel gemakkelijk. Meer informatie en reviews over wehkampBestellen in het online warenhuis is heel gemakkelijk. Je kunt eenvoudig via de zoekmachine zoeken naar een product, maar ook via de al aangegeven categorieën. Kies je product en wanneer dat relevant is ook de kleur of de maat en kies voor Klik & Bestel. Het product zit in je winkelmandje. Ben je klaar met winkelen dan open je het winkelmandje en doorloop je eenvoudig de aangegeven stappen. Bij de bestelling wordt aangegeven wanneer de verwachte bezorgdatum is. Overigens is ruilen altijd mogelijk. Bij je pakket ontvang je de informatie over hoe je dat moet doen.
Auteur: Nico Janssen. Directeur operations. |
http://www.ervaringenmet.nl/wehkamp-reviews |
