Eurprivacy

De voordelen van een telefoonservice

U vraagt zich wellicht af of telefonische bereikbaarheid via telefoonservice nog steeds belangrijk is in tijden van toenemende digitalisering. De goede oude telefoon lijkt misschien iets dat niet meer in deze tijd past. Studies tonen echter aan dat klanten nog steeds waarde hechten aan de telefonische bereikbaarheid en directe feedback. Wie een e-mail opstelt, moet wellicht een paar dagen wachten op een reactie. Het is dan ook niet verwonderlijk dat bedrijven zich kunnen onderscheiden van de concurrentie door middel van een goede telefonische bereikbaarheid.

De klanten willen goede telefoonservice

Klanten willen nog steeds een goede telefoonservice. Directe telefonische bereikbaarheid bij de eerste contactpoging wordt door velen als bijzonder belangrijk beschouwd. Een goede bereikbaarheid is voor veel bedrijven erg belangrijk. Veel bellers bellen het nummer van de concurrentie na twee mislukte pogingen om iemand aan de lijn te krijgen. Waardoor een potentiële omzet verloren lijkt te zijn gegaan.

Waarom worstelen bedrijven met telefonische bereikbaarheid?

Er zijn twee redenen waarom deze problemen zich voordoen. Er bestaat een misverstand over de benodigde capaciteit. Veel marketingbudget wordt besteed aan het contact met de klant. Een klein deel daarvan wordt slechts besteed aan het omzetten van het contact in een echte klantervaring. Een hoog volume aan bellers betekent vaak dat er helemaal niemand bereikt kan worden. Te weinig personeel is de tweede reden. Vooral freelancers, kleine en middelgrote ondernemingen kunnen vaak niet genoeg werknemers leveren om goede telefonische bereikbaarheid te garanderen. Als u op bezoek bent bij een klant kunt u geen binnenkomende telefoontjes beantwoorden.

Antwoordservice zorgt voor telefonische bereikbaarheid

Een ander alternatief is telefoonservice door de professionals van Antwoordservice. Zij nemen telefoontjes vaan van klanten namens het bedrijf. Een eenvoudige doorschakeling maakt dit technisch gezien eenvoudig mogelijk. Bellers hechten grote waarde aan vriendelijk en behulpzaam advies. Maar ook geen of in ieder geval korte wachttijden. U bepaalt wanneer oproepen worden aangenomen maar ook welke diensten u afneemt. Gespreksnotities kunnen worden gemaakt en doorgestuurd. Zodat een snelle afhandelijk mogelijk wordt gemaakt. Voor uw klant kan dit een groot verschil maken omdat hij een contactpersoon persoonlijk heeft gesproken. Hij kan er dus zeker van zijn dat de zorg daadwerkelijk is opgepakt.