De beste manier om te genieten van een goede nachtrust

De beste manier om te genieten van een goede nachtrust

Zegt u eens eerlijk: Hoe goed slaapt u eigenlijk? Veel mensen zullen gelukkig deze vraag beantwoorden met ‘prima’. Maar er zijn ook mensen die niet het geluk hebben dat ze gemakkelijk inslapen en ongestoord van een goede nachtrust genieten. Slecht slapen zorgt ervoor dat u zich overdag vaak overmatig vermoeid voelt en kan bovendien leiden tot lichamelijke klachten. Het is dus zaak om ervoor te zorgen dat u voldoende slaap krijgt en de volgende ochtend uitgerust onder uw donzen dekbed vandaan komt.

Als alle trucjes niet helpen

Er is een aantal bekende trucs die kunnen helpen om beter te slapen. Ga iedere avond rond dezelfde tijd naar bed, vermijd stress vlak voor het slapen, gaan, zowel lichamelijke inspanning als geestelijke. Drink geen koffie of alcohol in de laatste paar uren voordat u naar bed gaat. Doe onspannende spieroefeningen voordat u in bed stapt. Dit zijn de bekende tips die u krijgt van uw familie en vrienden of van de huisarts, als die u niet meteen slaappillen wil voorschrijven, en die kans is groot. U kunt zelf veel doen om ervoor te zorgen dat uw nachten in diepe rust verlopen. Maar wat als dat niet helpt, wat kan dan de reden zijn dat u niet kunt slapen?

De gouden tip: Verban uw smartphone en tablet uit uw slaapkamer

Voor sommigen is het misschien een open deur, maar het is een waarheid die middels wetenschappelijk onderzoek is bewezen: Het gebruik van uw smartphone of tablet vlak voor het slapen gaan, als u al in bed ligt, is funest voor een goede nachtrust. Dit wordt veroorzaakt door het blauwe licht dat de schermen van deze apparaten uitstralen. Dit licht wordt door onze ogen niet als blauw ervaren, maar de hersenen pikken het op en krijgen er een signaal van dat zegt “wakker blijven”. Dit zorgt ervoor dat u niet kunt slapen als u vlak voordat het licht uitgaat nog uitgebreid uw Facebook en Instagram account checkt, mail beantwoordt of nog even een paar filmpjes op Youtube bekijkt.

Zet een uur voordat u gaat slapen de apparaten uit

Maak er een goede gewoonte van om uw tablet en smartphone een uur voordat u gaat slapen af te sluiten en aan de lader te leggen. Het laatste uur voordat u onder uw donzen dekbed kruipt, kunt u gebruiken om te lezen, te mediteren of wat lichte oefeningen te doen om uw spieren te ontspannen. Maak uw hoofd leeg en zorg dat u ontspannen bent als u naar bed gaat. Dit zal ervoor zorgen dat u een ongestoorde nachtrust heeft. Lekker Beeren Ondergoed is natuurlijk ook belangrijk!

https://www.betternights.nl/