Eurprivacy.nl
Image default
Aanbiedingen

5 voordelen van Instagram Adverteren

5 voordelen van Instagram Adverteren

Wil jij met je bedrijf social media op, maar weet je nog niet helemaal welke kanalen de juiste zijn voor jou? Wij raden Instagram Adverteren aan! In deze blog geven we je vijf redenen waarom investeren in advertenties via Instagram de juiste keuze is. Lees snel verder!

 

1. Visueel

Instagram is een visueel medium. Dit is niet alleen handig omdat je er je advertenties mooier mee aankleedt, maar ook omdat je ervoor zorgt dat jouw boodschap beter blijft hangen. Je advertenties bestaan natuurlijk uit je huisstijl: wanneer potentiële klanten deze kleurencombinatie een aantal keer zien, wordt dit automatisch gekoppeld aan jouw bedrijf. Wanneer ze in de toekomst deze kleurencombinatie zien, denken ze gelijk aan jou. 

 

2. Je spreekt jongeren aan

Vrijwel elke doelgroep is online te vinden: sommigen zijn alleen lastiger om ergens van te overtuigen. Jongeren zijn misschien wel de lastigste doelgroep, maar via Instagram lukt het je om content te creëren die ook hen interesseert. Alhoewel we steeds meer oudere doelgroepen ook gebruik zien gaan maken van Instagram, is het over het algemeen nog echt een jongerenkanaal. Perfect voor wanneer jij deze doelgroep wil aanspreken dus!

 

3. Targeting met Facebook

Als bedrijf is het belangrijk om gegevens te verzamelen. Je wil precies weten wie je doelgroep is, zodat je ook beter weet hoe je potentiële klanten bereikt. Instagram deelt een database met Facebook, wat betekent dat je de gegevens die je via Facebook verzamelt, ook inzetbaar zijn via Instagram en vice versa. Dit scheelt veel tijd bij het insteken van je campagnes, aangezien je alles al klaar hebt staan.

 

4. Spring in op trends

Je wil natuurlijk meegaan met je tijd, maar dat is lastig, want hoe doe je dat precies? Door in te springen op trends, laat jij zien dat je precies weet wat er speelt. Het laat een iets minder serieuze kant van jouw bedrijf zijn, wat vaak goed werkt, omdat klanten dit grappig vinden. In veel gevallen is het hoe flauwer, hoe beter. Durf jij je dansmoves te tonen aan je doelgroep, of hou je het bij een grappige meme?

 

5. Link door naar je website

Op Instagram zijn er verschillende advertentiemogelijkheden. Zo is het mogelijk om met één foto te adverteren, maar kun je ook met een volledige collectie voor de dag komen. Het fijne aan Instagram is dat je bij een advertentie ook een link kunt toevoegen. Heb jij er iemand succesvol van overtuigd gebruik te maken van jouw product, dan kan deze link gebruikt worden en kan er gelijk een aankoop gepleegd worden.

 

Hulp nodig?

Ben jij ervan overtuigd dat Instagram Adverteren the way to go is voor jou, dan wil je natuurlijk graag zeker weten dat dit correct wordt uitgevoerd. Ga in zee met een online marketing bureau als Traffic Today! Zij hebben veel ervaring met verschillende social media: Instagram is voor hen geen enkel probleem! 

 

https://www.traffictoday.nl/